مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق شیوه نامه هدایت تحصیلی، «آزمون تعیین رشته مجدد» با کسب مجوز از کمیته هدایت تحصیلی استان و منطقه در صورت وجود ظرفیت برگزار می‌شود.

تکلیف دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره هدایت تحصیلی را نگرفتند/ برگزاری آزمون مجدد در شهریور

امیر تجلی‌نیا با بیان اینکه محاسبات فرآیند هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان براساس عملکرد تحصیلی سه ساله آنان در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم انجام می‌شود گفت: بر اساس جدول حد نصاب ملاک ورود به رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، نمرات دانش‌آموزان در دروس مهم آن رشته در پایه‌های هفتم و هشتم و نهم به ترتیب با ضرایب ۱-۱-۳ محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه میانگین نمرات دروس مهم هر رشته برای دانش‌آموز کمتر از میزان حد نصاب ورود به رشته باشد، دانش آموز شرایط لازم برای ورود به رشته مورد نظر را کسب نکرده است افزود: بنابراین فرد نمی‌تواند در رشته مورد نظر ثبت نام کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای این گروه از دانش‌آموزان که متقاضی ورود به رشته‌های زمینه خاصی هستند اما شرایط ورود به آن را کسب نکرده‌اند مطابق شیوه نامه هدایت تحصیلی، آزمون تعیین رشته مجدد با کسب مجوز از کمیته هدایت تحصیلی استان و منطقه در صورت وجود ظرفیت برگزار می‌شود ادامه داد: این آزمون معمولا همزمان با امتحانات شهریور در مناطق برگزار می‌شود.

تجلی نیا با بیان اینکه دانش‌آموزان پس از مراجعه به مدرسه باید از مدیر یا مشاور مدرسه، فرم مربوط به آزمون تعیین رشته مجدد را دریافت کنند و پس از تکمیل و مشخص شدن درس و نمره مربوطه، آن را به کارشناس مشاوره منطقه تحویل دهند عنوان کرد: دانش‌آموز منتظر می‌ماند که از طرف مدیر مدرسه روز و ساعت امتحان مربوطه به وی اعلام شود.

وی اظهارکرد: دانش‌آموز چنانچه نمره مورد نظر در درس مربوطه را کسب کند، برگ هدایت تحصیلی براساس آزمون تعیین رشته مجدد برای وی صادر می شود و در شهریور می‌تواند در رشته مورد نظر ثبت‌نام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.